Acontecementos relixiosos e moral na primeira metade do século XX
A visita da
Virxe de Fátima á nosa parroquia
Casualmente
decateime da visita da Virxe de Fátima á nosa parroquia, acontecemento que se
produciu cara ao mes de marzo de 1949. Este feito singular espertou a miña
curiosidade e púxenme a investigar as circunstancias de tan excepcional
acontecemento.
Imaxe da Virge de Fátima |
Ante a estrañeza de que a Virxe de Fátima fixese tal percorrido desde Portugal e concretamente na provincia de Ourense, iniciei as miñas indagacións, para finalmente coñecer os detalles duns feitos que paso a relatar.
Unha muller ourensá de orixe, pero residente en Lisboa, Dna. Elena Suárez de Varela, doou á diocese de Ourense unha imaxe da Virxe de Fátima, fiel reprodución da orixinal, chegando a Ourense o día 30 de maio de 1948. O artista artesán que a modelou foi o mesmo creador da imaxe orixinal da Virxe que se venera no Santuario de Fátima. A imaxe foi recibida por un gran xentío que abarrotaba a praza Maior e rúas adxacentes.
Esta imaxe iniciou entón o que serían dúas xiras polas parroquias da diocese de Ourense, que foron seguidas con gran fervor e concorrencia de xente. O traslado dunha parroquia á seguinte era unha auténtica procesión seguida con devoción polos fregueses que acompañaban á Virxe. A primeira desas xiras terminou o 10 de xaneiro de 1950, no curso da cal a imaxe pasou pola nosa freguesía.
O diario A
Rexión do 08 de Maio de 1949 faise eco desta visita á nosa parroquia, figurando
a seguinte recensión:
"ARMARIZ
GRATO
ACONTECIMIENTO.- De tal pude calificarse la visita triunfal que anteayer, día
5/6 del corriente, realizó la bella imagen de Nuestra Señora de Fátima a esta
parroquia de Armariz, en su rápido itinerario por las parroquias de los
Ayuntamientos de Esgos y Nogueira, que han sido las favorecidas estos días con
la breve estancia en las mismas de la milagrosa imagen; por todos los pueblos
comprendidos en su previsto recorrido ha despertado su presencia enorme
expectación entre todos los habitantes.
Todo el
vecindario en masa, a excepción de los impedidos, acudieron a las seis de la
tarde del expresado día, al límite de esta parroquia con la inmediata de
Faramontaos, para recoger del vecindario compacto de la misma, formado en gran
procesión y dirigido por su párroco don Manuel Outomuro, tan venerada imagen y
conducirla a su vez en imponente manifestación de fe procesionalmente al templo
parroquial de San Cristóbal de Armariz, y una vez llegados a él, el señor cura
ecónomo don Manuel Gómez Rodicio, dio comienzo con un magnífico
"fervorín" a los actos religiosos que iban a tener lugar durante el
resto del día, noche y mañana siguiente, para que por todos los feligreses se
honrase a la excelsa Madre de Dios; formándose después de las preces en común,
varios turnos de vela, que de dos en dos horas alternaban para distribuirse el
honor de acompañarla durante el corto espacio de tiempo que permaneció entre
nosotros, a cuya terminación tuvo lugar una solemne misa cantada durante la que
se acercaron a la Sagrada Mesa cerca de doscientas personas que previamente
acudieron al tribunal de la Penitencia en la noche precedente, en la que no
cesaron un instante los cantos y ejercicios piadosos en obsequio y honor de
nuestra egregia visitante. A su terminación y hora de ocho de la mañana,
formada de nuevo la ingente procesión, fue conducida por todo el pueblo a las
inmediaciones de la parroquia de San Salvador de Loña, en cuyo punto se
encontraban todos sus vecinos en compañía de su párroco, don Baltasar Nóvoa
Pérez".
O motivo desas
xiras non era outro que incentivar a evanxelización do pobo dentro do espírito
relixioso que se vivía nos anos da posguerra. Por outra banda, aínda non se tiña
construído o templo que habería de albergala, que non era outro que a parroquia
do barrio do Couto de Ourense. A construción do templo iniciouse coa colocación
da primeira pedra en xaneiro de 1947, pero non se concluíu ata 1962, sendo
oficialmente inaugurado o 13 de maio dese ano. O 20 de decembro de 1948 o bispo
Blanco Nájera creou a freguesía de San Francisco de Regis do Couto. No mes de
xuño de 1959 o templo parroquial, en construción, foi elevado ao rango de
Santuario Diocesano Votivo da nosa Señora de Fátima polo Papa Xoán XXIII.
A véspera da
festividade da Virxe de Fátima ten lugar a adoración das nais á Virxe, con
peticións para os seus fillos. Segundo indica a tradición, as nais levan como
ofrenda unha flor branca por cada fillo, pero se algún faleceu a flor é
vermella. Parece ser que ultimamente xa non se respecta fielmente esa norma en
canto á cor das flores, xa que se aprecian ofrendas de ramos multicolores.
Cada ano, o 13
de maio, festividade da Virxe de Fátima, a imaxe abandona o seu santuario do
barrio do Couto para ir en procesión ata a catedral. É a coñecida Procesión
nocturna dos Fachos, que comeza ás 22.45, con concorrencia multitudinaria
portando candeas acesas e entoando cánticos marianos, celebrándose a súa
chegada á catedral unha misa oficiada polo Sr. Bispo. Terminado o acto a
procesión retorna novamente ao Santuario da Virxe. É grande a devoción e
concorrencia dos ourensáns a estes actos marianos, participando na procesión
nocturna dos Fachos unhas 50.000 persoas.
Aproveito para lembrar que neste ano 2017 cúmprense exactamente cen anos da aparición da virxe aos pastoriños, Lucia, Francisco e Xacinta, en Fátima (Portugal). O papa Francisco vai facer unha visita ao seu santuario o día da festividade da Virxe, pero como simple peregrino e non en calidade de Sumo Pontífice. Este post publícase exactamente na data do centenario, sendo este recordatorio a miña pequena contribución a tan sinalada efeméride. Como dato curioso teño que dicir que eu nacín un día 13 de maio.
Aproveito para lembrar que neste ano 2017 cúmprense exactamente cen anos da aparición da virxe aos pastoriños, Lucia, Francisco e Xacinta, en Fátima (Portugal). O papa Francisco vai facer unha visita ao seu santuario o día da festividade da Virxe, pero como simple peregrino e non en calidade de Sumo Pontífice. Este post publícase exactamente na data do centenario, sendo este recordatorio a miña pequena contribución a tan sinalada efeméride. Como dato curioso teño que dicir que eu nacín un día 13 de maio.
A Santa Misión
Oín comentar na miña familia que en 1940 acudiron á nosa parroquia uns predicadores, que cos seus sermóns catastrofistas e aterradores sobre as penas do inferno deixaron a tódolos fregueses sumamente sobrecollidos, quitándolle o soño a máis dun. Non puiden fixar con precisión a data deste acontecemento, pero indagando cheguei a deducir que se tratou da Santa Misión. Cando teña oportunidade tentarei investigar nos arquivos diocesanos para determinar as circunstancias exactas, se iso é posible. Namentres paso a explicar en que consistían as accións da Santa Misión.
Oín comentar na miña familia que en 1940 acudiron á nosa parroquia uns predicadores, que cos seus sermóns catastrofistas e aterradores sobre as penas do inferno deixaron a tódolos fregueses sumamente sobrecollidos, quitándolle o soño a máis dun. Non puiden fixar con precisión a data deste acontecemento, pero indagando cheguei a deducir que se tratou da Santa Misión. Cando teña oportunidade tentarei investigar nos arquivos diocesanos para determinar as circunstancias exactas, se iso é posible. Namentres paso a explicar en que consistían as accións da Santa Misión.
Típica Cruz da Santa Misión |
Este labor foise desenvolvendo polas parroquias en misións que adoitaban durar entre unha e dúas semanas, dependendo da importancia e poboación de cada lugar. Aos pobos máis pequenos adoitaban acudir un ou dous sacerdotes predicadores. Dependendo da orde relixiosa á que pertencesen orientaban o desenvolvemento dos actos.
Recordatorio da Santa Misión - Barcelona 1951 |
Recordatorio da Santa Misión - Valencia 1949 |
Modelo de Confesionario dos usados na nosa parroquia nos años 50s |
Recordatorio dos Propósitos da Santa Misión |
A cruz debía ser de materia sólida e decente, estar fixada en lugar destacado, ser bendicida polo sacerdote que predicou os sermóns da Misión e contar para a súa erección e bendición co consentimento do Ordinario do Lugar.
Á marxe das
accións da Santa Misión, e cun sentido semellante, leváronse a cabo campañas de
predicación por oradores profesionais. Das miñas investigacións na hemeroteca puiden concretar que na nosa
parroquia celebráronse unhas xornadas, cualificadas de exercicios espirituais,
para incentivar ao cumprimento do precepto pascual. O diario A Rexión do 26 de
marzo de 1937 e do 22 de maio de 1940 fanse eco destes acontecementos. As
celebradas en maio de 1940 tiveron lugar os días 15 ao 19, coincidindo coa
Festa das Flores. Considero que puidese ser de interese ver o contido da
noticia, sen dúbida redactada polo que foi o noso mestre D. José Blanco, o noso
coñecido Don Pepe. Inclúo ao final deste artigo a transcrición da devandita
noticia.
Primeira misa do novo párroco D. Manuel Gómez Rodicio (Don Manolo)
Aínda que a noticia non é relevante, considerei curioso o localizar o artigo no diario La Región de data 6 de xullo de 1932 da primeira misa de Don Manolo, o que foi o noso párroco durante un período importante da nosa mocidade. Inclúo a trascripción do texto da noticia ao final deste artigo como Anexo 2.
A moral na
época franquista
Como
complemento a este artigo, paso a reproducir algúns documentos ou normas de
comportamento que se esixían ou ensinaban nun pasado non tan afastado, que
poñen de manifesto a rápida e profunda transformación que experimentou a nosa
sociedade nos últimos cincuenta anos. O contido debe tomarse con humor, xa que
a maior parte son documentos atribuídos a unhas orixes que algunhas veces non é
posible verificar. A autoría é de dubidosa certeza nalgúns casos e noutros
claramente falseada. En consecuencia repito que deben tomarse con humor xa que
son unha caricatura da realidade.
Exemplo de
normas de moralidade de orixe eclesiástica:
Regras principais da modestia, a honestidade e o recato, en relación co tipo de roupa que se pode ou non usar, ditadas en 1941 pola Pastoral Colectiva dos bispos da provincia eclesiástica de Valladolid e que establecían (Non puiden verificar a autenticidade deste documento, polo que intúo que é falso):
Regras principais da modestia, a honestidade e o recato, en relación co tipo de roupa que se pode ou non usar, ditadas en 1941 pola Pastoral Colectiva dos bispos da provincia eclesiástica de Valladolid e que establecían (Non puiden verificar a autenticidade deste documento, polo que intúo que é falso):
1- Os vestidos
non deben ser tan cinguidos que sinalen as formas do corpo provocativamente.
2- Os vestidos
non deben ser tan curtos que non cubran a maior parte da perna, non é tolerable
que cheguen só ao xeonllo.
3- É contra a
modestia o escote, e hainos tan atrevidos que puidesen ser gravemente
pecaminosos pola deshonesta intención que revelan ou polo escándalo que
producen.
4- É contra a
modestia o levar a manga curta de maneira que non cubra o brazo polo menos ata
o cóbado. Moi dignas de encomio son as que levan sempre manga longa que pasa o
cóbado e aínda cobre todo o brazo.
5- É contra a
modestia o non levar medias.
6- É tamén
contra a modestia o levar os vestidos transparentes, ou con calados, naquelas
partes que deben cubrirse.
7- Aínda ás
nenas lles ten que chegar a saia ata os xeonllos e as que cumpriron doce anos
deben levar medias.
8- Os nenos
non deben levar as coxas espidas.
9- Ao templo
débese ir con mangas longas que cubran brazo e antebrazo, con medias e vestidos
que cubran a maior parte das pernas, sen escotes nin transparentes, nin
calados".
Outro exemplo
de submisión da muller ás normas morais da época é o contrato de traballo que
debía subscribir unha mestra en 1923. Fago a aclaración de que este contrato
difundiuse amplamente como relativo a España, cando en realidade é a tradución
doutro americano. En calquera caso é ilustrativo da moralidade imperante na
época, e non só en España, e podería perfectamente corresponder ao noso país á
vista do documento xa exposto anteriormente:
1ª.- Non casar.
Este contrato queda automaticamente anulado e sen efecto se a mestra casa.
2ª.- Non andar
en compañía de homes.
3ª.- Estar na
súa casa entre as 8:00 da tarde e as 6:00 da mañá, a menos que sexa para
atender a función escolar.
4ª.- Non
pasearse por xeaderías do centro da cidade.
5ª.- Non
abandonar a cidade baixo ningún concepto sen permiso do Presidente do Consello
de Delegados.
6ª.- Non fumar
cigarros. Este contrato quedará automaticamente anulado e sen efecto se se
atopase á mestra fumando.
7ª.- Non beber
cervexa, viño nin licor. Este contrato quedará automaticamente anulado e sen
efecto se se atopa á mestra bebendo cervexa, viño ou licor.
8ª.- Non
viaxar en automóbil con ningún home, excepto o seu irmán ou o seu pai.
9ª.- Non
vestir roupas de cores brillantes.
10ª.- Non
tinguirse o pelo.
11ª.- Usar
polo menos dúas enaguas.
12ª.- Non usar
vestidos que queden a máis de cinco centímetros por encima dos nocellos.
13ª.- Manter
limpa a aula:
a).- Varrer o
chan polo menos unha vez ao día.
b).- Fregar o
chan da aula polo menos unha vez por semana con auga quente.
c).- Limpar o
taboleiro polo menos unha vez ao día.
d).- Acender o
lume ás 7:00 de modo que a habitación estea quente ás 8:00 cando cheguen os
nenos.
14ª.- Non usar
pos faciais, non maquillarse nin pintarse os beizos.
Para terminar,
inclúo un extracto atribuído amplamente na web ao libro de "Economía
doméstica para bacharelato e maxisterio", editado en 1953 pola Sección
Feminina da Falanxe Española, do que non atopei ningunha evidencia, polo que deduzo
que é falso e simplemente propaganda antifranquista. Os libros que puiden ver
desa materia tratan asuntos prácticos da hixiene e administración do fogar ou
mesmo con normas de comportamento social, pero en ningún caso da natureza que
se indica a continuación.
Puiden
concluír que en realidade é a tradución dun suposto artigo que apareceu na
revista americana Housekeeping Monthly do 13 de maio de 1955, co título de Good
Wife's Guide. O texto en español é unha tradución literal claramente feita en
castelán de México. Continuando a investigación resulta que tampouco foi un
artigo publicado nesa revista, senón unha simple cadea de actitudes machistas
que correu polas universidades americanas nos anos 70s como parte do movemento
para conseguir a igualdade de dereitos entre homes e mulleres. En conclusión, é
unha de tantas trolas que circulan por internet, supostamente certas e que
poucos se molestan en comprobar. Esta actitude non tería maior transcendencia
se non se usase cunha finalidade preconcibida de crear prexuízos políticos.
A pesar da
anterior observación reproduzo ese extracto xa que si reflicte a visión do que
globalmente a sociedade do momento consideraba que debía ser o papel da muller
nos anos 40s e 50s, aínda que cunha tintura un tanto esaxerada e caricaturizada.
Diversas persoas relevantes en distintos momentos expresaron opinións que
reunidas sintetizan o pensar desa época, e que se corresponden co contido que
figura a continuación. Feitas as anteriores excepcións, reprodúzoo a título
meramente ilustrativo respecto das recomendacións que se facían ás mulleres
españolas para o seu comportamento no fogar:
- Ten
preparada unha comida deliciosa para cando el regrese do traballo.
Especialmente, o seu prato favorito. Ofréceche a quitarlle os zapatos. Fala en
ton baixo, relaxado e pracenteiro.
- Prepárache:
retoca a túa maquillaxe. Coloca unha cinta no teu cabelo. Faiche un pouco máis
interesante para el. O seu duro día de traballo quizais necesite dun pouco de
ánimo, e un dos teus deberes é proporcionarllo.
- Durante os
días máis fríos deberías preparar e acender un lume na cheminea para que el se
relaxe fronte a el. Despois de todo, preocuparse pola súa comodidade
proporcionarache unha satisfacción persoal inmensa.
- Minimiza calquera ruído. No momento da súa chegada, elimina os ruídos da lavadora ou do aspirador. Saúdalle cun cálido sorriso e demóstralle o teu desexo por compracerlle. Escóitalle, déixalle falar primeiro; lembra que os seus temas de conversación son máis importantes que os teus. Nunca te queixes se chega tarde, ou se sae a cear ou a outros lugares de diversión sen ti. Tenta, en cambio, comprender o seu mundo de tensión e estrés, e as súas necesidades reais. Fai que se senta a gusto, que repouse nunha cadeira de brazos cómoda, ou que se deite na recámara. Ten preparada unha bebida fría ou quente para el. Non lle pidas explicacións acerca das súas accións ou cuestiones o seu xuízo ou integridade. Lembra que é o amo da casa.
- Anima ao teu marido para poñer en práctica as súas afeccións e intereses e sírvelle de apoio sen ser excesivamente insistente. Se ti tes algunha afección, tenta non aburrirlle falándolle dela, xa que os intereses das mulleres son triviais comparados cos dos homes. Ao final da tarde, limpa a casa para que estea limpa de novo na mañá. Prevé as necesidades que terá á hora do almorzo. O almorzo é vital para o teu marido se debe enfrontar o mundo exterior con talante positivo.
- Unha vez que ambos vos retirarades á habitación, prepárache para a cama canto antes, tendo en conta que, aínda que a hixiene feminina é de máxima importancia, o teu marido non quere esperar para ir ao baño. Lembra que debes ter un aspecto inmellorable á hora de ir á cama... se debes aplicarche crema facial ou rulos para o cabelo, espera ata que el estea durmido, xa que iso podería resultar chocante para un home a última hora da noite. En canto respecta á posibilidade de relacións íntimas co teu marido, é importante lembrar as túas obrigacións matrimoniais: se el sente a necesidade de durmir, que sexa así, non lle presiones ou estimules a intimidade. Se o teu marido suxire a unión, entón accede humildemente, tendo sempre en conta que a súa satisfacción é máis importante que a dunha muller. Cando alcance o momento culminante, un pequeno xemido pola túa banda é suficiente para indicar calquera goce que puideses experimentar. Se o teu marido che pedise prácticas sexuais inusuais, sé obediente e non te qu eixes. É probable que o teu marido caia entón nun soño profundo, así que acomódache a roupa, refréscache e aplícache crema facial para a noite e os teus produtos para o cabelo. Podes entón axustar o espertador para levantarche un pouco antes que el pola mañá. Isto permitirache ter lista unha cunca de té para cando esperte.
As
ilustracións gráficas deste apartado, tamén titulado "Guía da boa esposa",
e igualmente atribuído na web a normas publicadas pola Sección Feminina de
Falanxe Española, é en realidade un texto tradución da versión inglesa,
ilustrado na actualidade e que foi a entrada dos capítulos cos nomes dos
actores dunha telenovela mexicana titulada As Aparicio e que se pode ver en
Youtube.
"Editor's
Note: "The Good Wife's Guide"
is allegedly part of a 1950s Home Economics textbook that was used in schools
and published in Housekeeping Monthly on May 13, 1955".
Anexo 1
Anexo 1
La Región, 22 de mayo, 1940
"Armariz - Nogueira de Ramuín
Con motivo del cumplimiento del Santo Precepto Pascual,
tuvieron lugar en esta iglesia parroquial de San Cristóbal de Armariz, solemnes
ejercicios espirituales, desde el 15 al 19 del corriente, dirigidos
acertadamente por el Rdo. Superior de los Franciscanos de la Residencia de
Orense, Padre Juan Maestú, el que con su elocuentísima palabra tuvo pendiente
desde el primer momento la atención de su enfervorecido auditorio. Por sernos
imposible de todo punto hacer una sucinta reseña de todo cuanto magistralmente
nos expuso, hacemos tan solo una brevísima nota de parte de lo por él referido.
Durante las tardes de estos días, por ser el mes de María,
los niños de las escuelas acompañados de sus maestros concurrieron al ejercicio
de las Flores y Santo Rosario practicado devotamente por el virtuoso señor cura
encargado don Manuel Gómez Rodicio, quien con su celo apostólico trata siempre
de avivar el afecto y amor de sus queridos feligreses a esta santa y poética
devoción.
Durante esos cinco días, todos los vecinos de esta y muchos
de las parroquias limítrofes, dejando a un lado las faenas agrícolas y la
comodidad y regalo que les brindaba la presente estación, acudieron en masa
para escuchar y aprender las provechosísimas enseñanzas cristianas que encaminan
al hombre a su fin primordial que es el de Dios, visto, gozado y amado por toda
la eternidad. Las clarividentes pláticas del referido orador sagrado tendieron
a inculcar en nuestros ánimos que es absolutamente necesario vivir como seres
conscientes y responsables ante Dios y ante los hombres; vivir la vida bajo sus
múltiples aspectos, en cualquier faceta que se nos ofrezca, estimándola en lo
que vale, que ha de ser de reflexión, de madurez de espíritu para comprender
todo el alcance y valor de nuestros actos, que no deben apartarse ni un solo
instante de nuestros deberes de cristianos, teniendo presente que la justicia
divina no dejará acción buena sin recompensa ni falta sin su correspondiente
castigo.
Estos temas de soberano interés, hacen que las notables
conferencias del cultísimo P. Maestú se vieran tan concurridas y ensalzadas por
todos los que tuvieron la dicha de ser sus afortunados oyentes, que salían
haciéndose lenguas de su profundo saber y sabia dicción, que tan clara era para
ellos.
Como digno final de las mismas el último día se celebró
por la Asociación de las Hijas de María de la localidad la fiesta anual con que
obsequian a su Divina Patrona y Madre amantísima nuestra, la siempre Virgen
María, con la brillantez y esplendor que constantemente vienen haciéndose siempre,
en la que varias niñas de primera comunión entonaron fervientes motetes y adecuadas
poesías alusivas al piadoso acto que se celebraba en honor y alabanza de la
excelsa Reina de todo lo creado; pronunciando en la misa solemne el mentado
Padre, un magnífico sermón patriótico-religioso, que enalteciendo las virtudes
sobrenaturales de María, tanto nos edificó, y en la que nos hace desear
ardientemente la otra fiesta gloriosa ofrecida por Jesucristo a las almas
escogidas, que observan fielmente sus santos mandamientos, y en cuanto a las
otras pobres almas que viven sin Él, pedímosle encarecidamente por ellas, para
que no tarde en resucitar más resplandeciente que el sol, la alegría de la
gracia en sus tibios y apartados corazones, por las que también derramó, sin
distinción alguna, su preciosísima sangre.
Plácemes mil merecen el R.P. Franciscano y el señor cura,
por los constantes desvelos que en beneficio de estos vecinos se impusieron, y
ya que ellos no le puedan dar el justo y merecido premio, que el Señor se lo
tenga en cuenta para remunerárselo cual hace con todos sus escogidos. Amen.
San Cristóbal deArmariz (Nogueira de Ramuín), 20 de mayo
de 1940. Año del Pilar - El Corresponsal."
Anexo 2
La Región, 06, Julio de 1932
Desde Armariz - Nueva Misa
El 29 del mes pasado, festividad de San Pedro y San Pablo, tuvo lugar en esta iglesia parroquial de esta localidad una solemne función religiosa, en la que ofició por vez primera, el joven e ilustrado sacerdote, D. Manuel Gómez Rodicio, natural de ésta y sobrino del virtuoso y anciano párroco, D. Manuel Rodicio Pérez, que fue su padrino de altar, y de manos, sus también tíos, D. Manuel Gómez Fernández, acaudalado propietario de Baños de Molgas, y su distinguida esposa Dña. Serafina Vila Ribas.
Actuaron de diácono y subdiácono respectivamente, los cultos sacerdotes D. Antonio González Refojo y D. Jerónimo Rodicio, párrocos de Baños de Molgas y San Pedro de Triós; y ocupó la Sagrada Cátedra el sabio y ejemplar sacerdote D. Manuel Carballo Vázquez, párroco de San Juan de Viveiro, el que pronunció una magistral plática, ensalzando la alta misión sacerdotal y grandísimo relieve que tiene en la sociedad, sin la cual, ésta, carece de uno de sus más firmes y decididos puntales.
A la expresada Misa asistió numeroso gentío, de ésta y de las parroquias limítrofes, el cual, al finalizar la misma besó la mano al nuevo sacerdote, resultando dicho acto en extremo edificante y conmovedor, toda vez que en él participaron, niños, jóvenes, adultos y ancianos.
También asistieron para dar mayor realce a la función y testimoniar su afecto a tan distinguida y apreciable familia, los señores curas párrocos de San Miguel del Campo, Santa María de Faramontaos, Santa Cruz de Rubiacós, San Salvador de Loña, Vilar y Santiago de Cerreda y San Ciprián de Cobas.
Al terminar tan edificante y solemne acto, fueron obsequiados todos los expresados señores y otros varios de los asistentes, con una espléndida comida en la Casa Rectoral, servida por la virtuosa y caritativa madre del oficiante, Dña. Dolores Rodicio Mojón; en cuyo ágape se hicieron fervientes votos por la dicha y felicidad del mismo. No citamos nombres de los mismos, por temor a incurrir en lamentables omisiones, que deseamos evitar.
Unimos de todo corazón, nuestra enhorabuena a la de todos ellos.
José Blanco
Armariz, 4 de julio de 1932
Anexo 2
La Región, 06, Julio de 1932
Desde Armariz - Nueva Misa
El 29 del mes pasado, festividad de San Pedro y San Pablo, tuvo lugar en esta iglesia parroquial de esta localidad una solemne función religiosa, en la que ofició por vez primera, el joven e ilustrado sacerdote, D. Manuel Gómez Rodicio, natural de ésta y sobrino del virtuoso y anciano párroco, D. Manuel Rodicio Pérez, que fue su padrino de altar, y de manos, sus también tíos, D. Manuel Gómez Fernández, acaudalado propietario de Baños de Molgas, y su distinguida esposa Dña. Serafina Vila Ribas.
Actuaron de diácono y subdiácono respectivamente, los cultos sacerdotes D. Antonio González Refojo y D. Jerónimo Rodicio, párrocos de Baños de Molgas y San Pedro de Triós; y ocupó la Sagrada Cátedra el sabio y ejemplar sacerdote D. Manuel Carballo Vázquez, párroco de San Juan de Viveiro, el que pronunció una magistral plática, ensalzando la alta misión sacerdotal y grandísimo relieve que tiene en la sociedad, sin la cual, ésta, carece de uno de sus más firmes y decididos puntales.
A la expresada Misa asistió numeroso gentío, de ésta y de las parroquias limítrofes, el cual, al finalizar la misma besó la mano al nuevo sacerdote, resultando dicho acto en extremo edificante y conmovedor, toda vez que en él participaron, niños, jóvenes, adultos y ancianos.
También asistieron para dar mayor realce a la función y testimoniar su afecto a tan distinguida y apreciable familia, los señores curas párrocos de San Miguel del Campo, Santa María de Faramontaos, Santa Cruz de Rubiacós, San Salvador de Loña, Vilar y Santiago de Cerreda y San Ciprián de Cobas.
Al terminar tan edificante y solemne acto, fueron obsequiados todos los expresados señores y otros varios de los asistentes, con una espléndida comida en la Casa Rectoral, servida por la virtuosa y caritativa madre del oficiante, Dña. Dolores Rodicio Mojón; en cuyo ágape se hicieron fervientes votos por la dicha y felicidad del mismo. No citamos nombres de los mismos, por temor a incurrir en lamentables omisiones, que deseamos evitar.
Unimos de todo corazón, nuestra enhorabuena a la de todos ellos.
José Blanco
Armariz, 4 de julio de 1932
No hay comentarios:
Publicar un comentario